محافظ برق در دوربين مداربسته چيست؟

۴۱ بازديد

محافظ برق در دوربين مداربسته چيست؟

 


همانطور كه مي دانيم دستگاه هاي الكتريكي همواره در معرض وقوع نوسانات برقي هستند اين نوسانات مي تواند منبع طبيعي مانند رعد و برق داشته باشد و يا به واسطه افت ولتاژ و يا اختلاف پتانسيل شديد در انرژي الكتريكي بوجود آيد لذا پيش بيني تجهيزاتي جهت حفاظت از سيستم مداربسته از واجبات است. از جمله اين تجهيزات مي توان به انواع محافظ برق اشاره نمود كه در ادامه به بررسي آن مي پردازيم.

وظيفه اصلي يك دستگاه محافظ برق شناسايي نوسانات برقي و ولتاژي و خنثي كردن آن از طريق انتقال به زمين از طريق يك سيم متصل به زمين است. در ادامه به معرفي انواعي از دستگاه هاي محافظ جريان الكتريكي كه در تجهيزات مداربسته مورد استفاده قرار مي گيرند مي پردازيم.

دستگاه UPS دوربين مداربسته

استفاده از دستگاه UPSيكي از راهكارهاي موجود در حفظ تعادل الكتريكي است. دستگاه UPS در واقع مانند يك خازن عمل مي كند و اساسا وظيفه اصلي آن ذخيره و نگه داري انرژي الكتريكي و رساندن اين انرژي به دوربين مداربسته در هنگام قطع برق است. پس مي توان گفت دستگاه UPS در كنار نقش اصلي آن، نقش محافظتي نيز براي دوربين ها دارد. و دوربين هاي مداربسته در هنگام قطع برق نيز مي توانند به كار خود ادامه دهند.

دستگاه استابلايزر در دوربين مداربسته

از دستگاه استابلايزر (stabilizer) به منظور تنظيم و تثبيت ولتاژ استفاده مي گردد. در صورتي كه هر گونه افت و نوساني در ولتاژ الكتريكي رخ دهد، اين دستگاه آن را مورد شناسايي قرار داده و رفع مي كند. در واقع مي توان گفت عملكرد اين دستگاه بدين شكل است كه در صورت وقوع نوسانات در انرژي الكتريكي از رسيدن انرژي برق به دوربين مداربسته جلوگيري مي كند و جريان را به طور موقت قطع مي كند و پس از يك تاخير جزئي آن را مجددا برقرار مي سازد. بدين ترتيب احتمال وقوع خرابي در دوربين ها را كاهش مي دهد. دستگاه استابلايزر داراي يك مزيت اصلي نسبت به ساير انواع محافظ است. بدين ترتيب كه در هنگام قطع جريان در هنگام وقوع نوسانات، بسياري از تجهيزات مدار بسته مانند دستگاه هاي ضبط DVR و NVR ريست شده و براي شروع كار مجدد نيازمند حضور شخصي براي وارد كردن كاربري و رمز عبور هستند و در صورت نبود شخص چندين ساعت از ضبط تصاوير ممكن است از دست برود. اين مشكل در صورت نصب دستگاه استابلايزر از بين مي رود. زيرا اين دستگاه داراي يك باتري داخلي است كه انرژي الكتريكي در خود ذخيره دارد و در هنگام قطع برق، برق مورد نياز تجهيزات را تامين مي كند.

محافظ برق كابل تصوير كوآكسيال

محافظ برق كابل تصوير RG59 يا BNC يك قطعه الكتريكي كوچك است كه در هنگام وقوع رعد و برق يا ولتاژ هاي بالا براي حفاظت از تجهيزات مداربسته مورد استفاده قرار مي گيرد. كاربرد اين دستگاه بدين گونه است كه به دستگاه ضبط متصل گرديده و ولتاژ وارده را به زمين منتقل مي كند. اين قطعات در انواع يك يا چند پورت توليد مي گردند.

 

محافظ برق كابل تصوير كوآكسيال

محافظ برق اتصال داده RS485 در دوربين مدار بسته اسپيددام

همانطور كه مي دانيم دوربين هاي مدار بسته گردان يا PTZ از پورت RS485 به منظور انتقال دستورات كنترلي چرخش و زوم در زواياي مشخص استفاده مي كنند. در اين دوربين ها جهت محافظت در برابر نواسانات الكتريكي بايد از يك محافظ برق اتصال داده RS485 استفاده نمود تا خللي در كاركرد دوربين در هنگام نوسانات برقي بوجود نيايد.

محافظ نوسان برق دوربين هاي تحت شبكه (IP)

در صورتي كه سيستم مداربسته شما از نوع تحت شبكه مي باشد به منظور جلوگيري از مشكلات احتمالي بايد از محافظ نوسان برق مختص دوربين هاي مداربسته IP استفاده نماييد. اين محافظ ها نيز در انواع تك يا چند پورت توليد و به بازار عرضه مي شوند.

 

محافظ نوسان برق دوربين هاي تحت شبكه (IP)

به طور كلي پيشنهاد مي گردد به منظور رفع مشكلات احتمالي ديگر با تعبيه يك فيوز به صورت جداگانه مستقيما يك كابل از كنتور برق به دستگاه UPS خود بكشيد. همچنين در دوربين هاي مداربسته اي كه داراي بدنه فلزي هستند از پايه هاي فلزي كه متصل به يك سطح مقطع فلزي است استفاده ننماييد. زيرا با اين كار احتمال رسيدن آسيب به كل سيستم افزايش مي يابد. پس توصيه مي گردد از پايه هاي غيرفلزي و عايق جهت نصب اين دوربين ها استفاده شود. همچنين مي توانيد از محفظه هايي از جنس پلاستيك يا PVC كه در ابعاد مختلف توليد مي شوند استفاده نماييد.

 

 

منابعي براي مطالعه بيشتر:

 

  1. دغدغه هميشگي حافظه : چقدر حافظه كافي است ؟!
  2. سرعت تصوير برداري با نرخ فريم ريت دوربين هاي هايك ويژن
  3. چگونه دوربين هايك ويژن را به آنتن مركزي متصل كنيم ؟
  4. دوربين بولت حرارتي هايك ويژن
  5. تجهيز جايگاه نفت و گاز شركت توتال با دوربين مداربسته هايك ويژن
  6. پاركينگ هوشمند هايك ويژن در سنگال
  7. چالش هاي امنيتي محافظت از كسب و كارهاي كوچك و متوسط
  8. بزرگترين روندهاي صنعت امنيت در سال 1400 چيست؟
  9. تست هارد دوربين مداربسته
  10. گسترش فناوري ابري در صنعت امنيت
  11. دلايل تغيير رنگ تصوير در دوربين مداربسته
  12. دوربين مداربسته Turbo HD هايك ويژن
  13. محاسبه مقدار ظرفيت هارد در دوربين مدار بسته
  14. دوربين مدار بسته HDCVI داهوا

راهنماي خريد پك كامل دوربين مدار بسته بي‌سيم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.