خواص فيزيكي چوب ترمو

۴۶ بازديد

چوب ترمو خواص و ويژگي‌هاي زيادي دارد كه خواص فيزيكي يكي از خواص آن‌ها محسوب مي‌شود. خواص فيزيكي خود از عوامل مختلفي تشكيل شده است كه به صورت مجزا به بررسي هر كدام مي‌پردازيم:

وزن مخصوص چوب ترمو:

وزن چوب يكي از ويژگي‌هاي چوب ترمو است كه نسبت به ساير چوب‌ها كم‌تر خواهد بود زيرا به ميزان فرج و رطوبت موجود در چوب بستگي دارد. رطوبت تقريباً ?? درصد در وزن نهايي چوب‌ها تأثيرگذار است. سبك بودن ترمووود دليل بر كاهش رطوبت موجود در ساختار آن بر اساس حرارت دادن در دماي ??? درجه سانتي گراد تا ??? درجه سانتي گراد است. از عوامل مؤثر در رطوبت موجود در ساختار چوب‌ها مي‌توان به فصل برش، شرايط آب و هوايي منطقه و غيره اشاره كرد. ناگفته نماند كه افزايش رطوبت موجود در ساختار چوب با كيفيت نهايي چوب رابطه عكس دارد. مرطوب بودن بيش از حد چوب‌ها محيط را براي رشد و تكثير قارچ‌ها، نفوذ موجودات موذي و موارد ديگر سازگار مي‌كند.

عايق حرارت و گرما:

يكي ديگر از خواص فيزيكي چوب‌هاي ترمو، عايق گرما و حرارت است. به عبارت ديگر چوب‌ها عايق گرما و حرارت هستند در نتيجه براي ساختن عايق‌هاي حرارتي مناسب مي‌باشند. عايق گرما و يا هدايت گرمايي چوب در جهت طولي آن دو برابر بيشتر از جهت عرضي آن مي‌باشد و همچنين هدايت حرارتي شعاعي چوب‌ها از هدايت حرارتي مماسي آن‌ها بيشتر خواهد بود. هر چقدر رطوبت چوب بيشتر باشد هدايت حرارتي چوب نيز افزايش مي‌يابد.

Thermowood

Thermowood

تغيير ابعاد بر اثر حرارت:

يكي ديگر از خواص فيزيكي چوب ترمو و يا ترمو وود، تغيير ابعاد چوب مورد نظر بر اثر حرارت مي‌باشد. حرارت دادن چوب‌ها باعث كاهش رطوبت موجود در بافت چوب‌ها مي‌شود و همچنين حجم چوب را كمي زياد مي‌كند. كم شدن حجم و كاهش رطوبت باعث كاهش جرم حجمي چوب‌هاي مي‌شود.

گرماي ويژه چوب:

گرماي ويژه چوب يكي ديگر از خواص چوب‌ها به حساب مي‌آيد. اين ويژگي باعث ايجاد ويژگي‌هاي مناسب و بسيار تأثيرگذار در كيفيت چوب‌ها مي‌شود. به عنوان مثال گرماي ويژه چوب مانع از سوختن چوب در برابر تابش نور خورشيد مي‌شود و همچنين از يخ زدن چوب‌ها در محيط‌هاي بسيار سرد جلوگيري مي‌كند. لازم به ذكر است كه ترمو وود بر اثر تابش نور خورشيد به آن تنها ممكن است مقداري تغيير رنگ بدهد، براي حل اين مشكل مي‌توان آن را رنگ كرد.

انتقال و انتشار صوت:

از ديگر خواص فيزيكي چوب‌ها مي‌توان به ويژگي انتقال و انتشار صوت اشاره كرد. چوب‌ها به علت قابليت ارتجاعي كه دارند قادر به تقويت صدا مي‌باشند. البته انتشار صوت در چوب از جهات مختلف متفاوت است. البته ميزان رطوبت و گونه‌ي چوب نيز در اين ويژگي‌ها مؤثر است. به طور كلي مي‌توان گفت سوزني برگان از لحاظ انتشار صوت و طنين بهتر عمل مي‌كنند به همين دليل از اين نوع چوب‌ها در ساختمان آلات موسيقي سيم دار به وفور استفاده شده است.

 

خصوصيات ترموود

خصوصيات ترموود

جذب صدا و تخفيف آن:

همان‌طور‌كه چوب باعث انتقال و انتشار صوت مي‌شود، قادر به جذب و كاهش شدت آن نيز مي‌باشد. چوب‌هاي سبك صداها را بهتر جذب مي‌كنند. نا‌منظم بودن سطح چوب‌ها و همچنين ميزان رطوبت موجود در آن‌ها با ميزان جذب صدا توسط آن‌ها رابطه مستقيم دارد. هر چه سطح آن‌ها نامنظم‌تر و ميزان رطوبت موجود در ساختار چوب بيشتر باشد، خاصيت عايق بودن آن در برابر صدا بيشتر نيز مي‌باشد. ترموود به دليل اين كه تحت شعاع حرارت قرار مي‌گيرد و حدود شش درصد از رطوبت آن از بين مي‌رود عايق خوبي در برابر صدا نمي‌باشد اما تا حدودي صدا را جذب خود مي‌كند.

هدايت الكتريكي و يا رساناي برق:

يكي ديگر از ويژگي‌ها و يا خواص فيزيكي چوب‌ها، هدايت الكتريكي چوب مي‌باشد. ميزان هدايت الكتريكي چوب به درصد رطوبت موجود در ساختار چوب بستگي دارد. ميزان رطوبت موجود در چوب با درصد رسانايي چوب‌ها رابطه مستقيم دارد، در نتيجه چوب‌هاي خشك مانند چوب ترمو عايق جريان برق مي‌باشند كه اين ويژگي باعث شده است تا با خيال راحت بتوان از ترموود جهت اجراي نماي داخلي و نماي بيروني ساختمان‌ها استفاده كرد. لازم به ذكر مي‌باشد كه ميزان هدايت الكتريكي با وزن مخصوص رابطه محسوسي ندارد.

 

مجسمه برنزي در دكوراسيون

۳۷ بازديد

مجسمه برنزي در دكوراسيون

مجسمه يا تنديس قالبي است كه براي به خاطر سپردن چهره شخص ، شي يا حيوان ساخته شده است. مجسمه برنزي به مجسمه هايي گفته مي شود كه از آلياژ برنز ساخته شده اند. مجسمه ها مي توانند در جنس هاي مختلفي مانند چوب، شيشه، سراميك، پلاستيك، برنز و ديگر فلزات و ... توليد شوند. مجسمه ها اكثرا تزئيني هستند به خصوص مجسمه هاي برنزي كه به خاطر اين زيبايي طرفداران خاص خود را دارند. استفاده از مجسمه هاي برنزي تزئيني در طراحي داخلي خانه نيز مي تواند فضاي آن را ايجاد كند ، آن را زير و رو كنيد. اگر از طرفداران سبك كلاسيك و مجلل هستيد با اين مقاله كه توسط فروشگاه برنز نوين تدوين شده است همراه باشيد تا در مورد نقش مجسمه برنزي در دكوراسيون بيشتر بدانيم.

اولين و بهترين مكاني كه مي توان اين مجسمه هاي برنزي دكوري را در آن به نمايش گذاشت و كاملاً راضي بود اتاق نشيمن است. مجسمه هاي برنزي در اندازه هاي كوچك و بزرگ توليد و عرضه مي شوند. در سالن پذيرايي مي توان از انواع مجسمه هاي كوچك و بزرگ در جاهاي مختلف استفاده نمود. اگر سبك سالن پذيرايي شما كلاسيك است ؛ اينجا واقعاً جاي اين مجسمه ها است. مي توانيد اين مجسمه ها را روي ميز كنسول و ميزهاي جانبي براي مبلمان قرار دهيد. اگر قفسه اي در اتاق نشيمن خود داريد ، اين نيز چيز بدي نيست. تصميم شماست. حتي مي توانيد مجسمه هاي برنزي كوچك را بر روي شلف سالن پذيرايي قرار دهيد. قرار دادن مجسمه هاي برنزي در باكس و بوفه نيز مي تواند گزينه مناسبي براي اين منظور باشد. علاوه بر سالن پذيرايي شما مي توانيد مجسمه برنزي را در اتاق ها نيز قرار دهيد. شما حتي مي توانيد مجسمه برنزي را بر روي ميز كار و در كنار دفتر و خودكار خود قرار دهيد. با اين كار مي توانيد ميز خود را تزئين نماييد و جلوه اي خاص و زيبا به ميز خود بدهيد. مجسمه شير بزرگ، ببر و همچنين اسب استياده مي تواند گزينه مناسبي براي ميز شما باشد.

 

c3_m5uo.jpg

 

سعي كنيد از مجسمه هاي زيبا و با عظمت استفاده كنيد. از بين مواردي كه براي شما نيز هيجان انگيز است ، انتخاب كنيد. بسياري از كارشناسان معتقدند كه مي توانيد با استفاده از مجسمه پويايي ايجاد كنيد. اين مجسمه ها به اشكال مختلف از جمله شخصيت حيوانات ، اسطوره هاي تاريخي و شخصيت هاي مهم اجتماعي ارائه مي شوند. شما مي توانيد يكي از آنها را با توجه به محيط مورد نظر انتخاب كرده و از ويژگي هاي آنها در محيط استفاده كنيد. به خاطر داشته باشيد كه براي خريد اقلام تزئيني مانند مجسمه برنزي ، بايد از سايت هاي معتبر و با سابقه تهيه نماييد. فروشگاه برنز نوين يكي از موارد مي باشد كه در ادامه به بررسي آن مي پردازيم.
نكته اي كه بايد به آن توجه كنيد دقت در اندازه و اندازه مجسمه هاي تزئيني است كه به طور مستقيم با مكاني كه مي خواهيد در آنجا استفاده كنيد ارتباط دارد. در مكان هاي بزرگ مي توانيد از مجسمه هاي برنزي بزرگ مانند عقاب و ببر مي توانيد استفاده نماييد. در مكان هاي كم جا و كوچك بهتر است از مجسمه هاي كوچك كه داراي تنوع زيادي نيز مي باشد، مي توانيد استفاده نماييد. اگر فضاي بزرگي براي مجسمه هاي برنزي نداريد نگران نباشيد. شما مي توانيد با مجسمه هاي خيلي كوچك مانند بالرين و هفت كوتوله و ... دكوراسيون منزل خود را زيباتر نماييد. در گوشه هاي سالن پذيرايي نيز مي توانيد با قرار دادن يك ميز كوچك و قرار دادن يك مجسمه برنزي مناسب، زيبايي دكوراسيون خود را دوچندان نماييد. 

 

مكان هاي زيادي براي تهيه مجسمه هاي برنزي وجود دارد. برخي از سايت هاي مهم براي تهيه محصولات برنزي را مي توان ديجي كالا، فروشگاه برنز نوين، كالاوما و ... مي باشند. در اين بين فروشگاه برنز نوين به صورت تخصصي بر روي فروش محصولات برنزي تمركز دارد. شما مي توانيد انواع مجسمه برنزي را با خيالي آسوده و قيمت مناسب از فروشگاه برنز نوين تهيه نماييد. فروشگاه برنز نوين داراي مزيت هايي چون ضمانت نامه كتبي اصالت كالا، ارسال فوري و رايگان به سراسر كشور، كيفيت بالا و قيمت مناسب و ... مي باشد. فروشگاه برنز نوين در زمينه عرضه محصولات برنزي با سايت ديجي كالا نيز همكاري مي نمايد. شما براي برقراري ارتباط با فروشگاه برنز نوين كافي است در طول روز با شماره تلفن 09026210810 تماس حاصل فرماييد. همچنين مي توانيد با مراجعه به آدرس اينترنتي فروشگاه برنز نوين به نشاني https://bronzenovin.com از ديگر محصولات اين فروشگاه ديدن فرماييد.

 

دلايلي كه باعث محبوبيت ماسكهاي آرمان شده است

۳۴ بازديد

دلايلي كه باعث محبوبيت ماسكهاي آرمان شده است

 

اگر در مورد برندهاي محبوب و پرطرفدار و البته با كيفيت بالا تحقيق كنيد حتما با نام ماسك آرمان بر مي خوريد. محصولي ايراني كه بسيار در ميان ماسكهاي ديگر برجسته شده است و به محصولي پرطرفدار و محبوب بدل گشته است. اين كالاي ايراني به عنوان بهترين محصول در خيلي از بيمارستان ها و جاهايي كه حتي آلودگي ميكروبي و ويروسي بالايي هم دارند استفاده مي شود.

اين شركت ايراني خيلي قديمي نيست. اما با رعايت موارد مهم در توليدش توانسته به درجه استاندارد و كيفيت خوبي دست پيدا كند. ماسك هاي توليد شده توسط اين شركت به هيچ عنوان با ماسك هاي ديگر بازار قابل مقايسه نيستند. محصولاتي كه با دستگاه هاي بزرگ و صنعتي تخصصي ماسك كه كمتر در شركت هاي توليد كننده ديگر توليد مي شوند توليد شده اند.

اين شركت ايراني با استفاده از لايه هايي نرم و لطيف محصولات بسيار عالي را توليد كرده است. لايه هاي اسپان باند رويي و زيرين ماسك لطافت قابل توجهي دارند و استفاده از آن را در ساعت هاي زياد راحت تر كرده اند. به همين دليل اين ماسك حتي براي پزشكان كه ساعت ها ناچارند به خاطر كارشان و شرايط كاري ماسك داشته باشند انتخابي ايده آل و راحت است.

قابليت فيلتر كنندگي بالايي كه اين ماسكها دارند باعث شده انتخاب خوبي براي شرايط فعلي كرونا آن هم با وجود كروناي جهش يافته باشند. لايه ضخيم و با گرماژ سي گرمي استفاده شده در اين ماسكهاي با كيفيت باعث شده كرونا به راحتي نتواند از آن رد شود و درجه حفاظتي خيلي خوبي داشته باشند.

برش ها و پليسه هاي كناري ماسك و حالت گرد و خيلي خوبي كه پس از باز شدن به خود مي گيرد باعث شده هم از نظر ظاهري زيبا و شيك باشد و هم با كاهش برخورد صورت با ماسك راحت تر باشد. اگر تجربه استفاده از ماسكهاي بي كيفيتي كه اين روزها هم در بازار كم نيستند را داشته باشيد متوجه حالت خوب و راحتي بيشتر با اين ماسك ها خواهيد شد.

شركت ايراني آرمان ماسكهايش را به روش پرسي توليد مي كند. دستگاه هاي مكانيكي و صنعتي عظيم توليد ماسك به كمك حرارت بالا لايه ها را به يكديگر پرس مي كنند. در اين روش كه حرارت زيادي دارد حتي اگر آلودگي در لايه ها وجود داشته باشد از بين خواهد رفت و ماسك ها بسيار بهداشتي و تميز و بدون آلودگي توليد مي شوند.

نشان هاي سيب سلامت و بسياري از تاييديه هايي كه روي جعبه محصول به چاپ رسيده است نشان مي دهد كه همه موارد و استانداردهاي مهم در توليد آن رعايت شده است. به همين دليل مي تواند يك انتخاب قابل اعتماد باشد.

ماسكهاي اين شركت ايراني در نظر سنجي هاي انجام شده نمره بالايي را در مورد رضايت مشتريان از كالا دريافت كرده اند. بيشتر استفاده كننده هاي اين محصول گفته اند كه با آن بسيا راحت بوده اند و از كيفيت بالاي آن رضايت داشته اند.

ماسكهايي كه رنگ هاي خاص و متفاوتي هم دارد كه تنها در نمونه هاي وارداتي مشاهده مي شود. رنگ هايي چون سبز و آبي پزشكي باعث شده اين ماسك از نظر رنگ و شكل هم بسيار متفاوت و بي مانند باشد. اين رنگ هاي جذاب و خاص اين محصول ايراني را پرطرفدار تر كرده اند.